DIA

Interpolis

Interpolis - 'Hoe zit dat?'

DE UITDAGING

Interpolis staat bekend als de schadeverzekeraar die zegt: 'Alles verzekeren is geen oplossing'. Dit jaar introduceerde Interpolis voor het eerst een nieuwe zorgverzekering; de ZonderMeer-verzekering. Een aanvullende verzekering met het minimaal benodigde. Want heel veel mensen hebben helemaal geen aanvullende verzekering nodig en zijn oververzekerd als het om zorg gaat. Alleen dat weten ze nog niet… Interpolis wil deze conventie in de markt doorbreken en zorg betaalbaar houden voor iedereen in Nederland. Hoe kunnen we mensen in Nederland bewust maken van het feit dat oververzekeren voor zorg onnodig is? Dat er een andere manier is om met je zorgverzekering om te gaan?

DE OPLOSSING

Interpolis gaat glashelder maken hoe het nou precies zit met je zorgverzekering en zij doet suggesties voor andere oplossingen om goed met de zorg om te gaan die je nodig hebt. Interpolis wordt weer glashelder. Nu ook over zorg. Om mensen meer inzicht te bieden, is het online content-programma 'Hoe zit dat?' ontwikkeld. 'Hoe zit dat?' stimuleert mensen om de dialoog met Interpolis aan te gaan en zo zorgverzekeren glashelder te maken. Wanneer is het bijvoorbeeld zinvol om aanvullend te verzekeren en waarvoor kun je bijvoorbeeld beter sparen? Spraakmakende inzichten werden onder andere gepresenteerd in glasheldere infographics. Binnen het contentprogramma werd ook een manifestfilm aangeboden waarin Interpolis één keer uitlegde wat zij voor mensen wil betekenen als het om zorgverzekeren gaat. De content werd verspreid via Facebook, Twitter en via het community management.

RESULTATEN

De Hoe zit dat?-content was een succes. De content scoorde ver boven benchmark als het gaat om relevant, makkelijk te begrijpen, wekt interesse en opvallend. Een bijzondere score voor een saai en ingewikkeld onderwerp als zorgverzekeringen. Tijdens de campagne werd de content veel bekeken. Het aantal vrienden en volgers op Facebook en Twitter steeg. Niet vanwege een like- en winactie, maar juist door het bieden van relevante content. Mensen stelden inhoudelijke vragen en gaven reacties. De nieuwe visie op verzekeren is goed overgebracht en de salesdoelstellingen werden overtroffen!

Credits

LBi is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de propositie en is verantwoordelijk voor de merkstrategie, concept en uitwerking van Hoe zit dat?

Testimonial

“Wij zijn nu bezig een goede balans te vinden tussen zenden, activatie, dialoog en interactie. De verschuiving in de middelen mix naar owned en earned media is hier het logische gevolg van. Het is een eerste belangrijke stap in hoe wij de activiteiten op een online platform integreren in de totale mediamiddelenmix en hoe wij online willen bouwen aan duurzame relaties met klanten. Deze nieuwe aanpak past bij hoe we Glashelder verder invullen en bestendig wil maken voor de toekomst.”

Jurgen Surstedt, merkmanager Interpolis

Een paar positieve reacties uit de community van Interpolis (Facebook/ Twitter):

“Revolutionair dat een verzekeraar dit doet!”
“Dit helpt, dank je wel Interpolis!”
“Heldere uitleg over onze zorgverzekering, mag de regering zich door laten inspireren!”