DIA

SNS BANK

SNS Bank – "Óók verzekerd!"

DE UITDAGING

SNS Bank is de vierde bank van Nederland, die behalve betaal-, hypotheek- en spaarproducten, ook verzekeringsproducten biedt. Uit onderzoek blijkt er nog onvoldoende mensen weten dat je bij SNS Bank ook terecht kunt voor verzekeringsproducten. Aan LBi de opdracht om een spraakmakend online campagneconcept te ontwikkelen die de SNS Inboedelverzekering vanaf september tot en met november 2012 stevig op de kaart zet en resulteert in een significante verhoging van nieuwe sluitingen.

DE OPLOSSING

Maar al te vaak weten consumenten niet van tevoren wat ze kunnen claimen. En net zo vaak nemen ze niet eens de moeite om te claimen, vooral in het geval wanneer ze de schade zelf denken te hebben veroorzaakt (‘het is toch mijn eigen schuld’). Met als gevolg dat ze onnodig geld laten liggen en daarmee een dief zijn van hun eigen portemonnee. Met de SNS Inboedelverzekering is er meer verzekerd dan je verwacht.

Met het concept “óók verzekerd!” drukken we onze stempel op alle claim-momenten. Een glas rode wijn over je witte bank, een kindertekening op het nieuwe behang, of je bril stuk omdat je erop ging zitten: aan de hand van herkenbare situaties laten we je in één oogopslag zien hoe verrassend veel er verzekerd is met de SNS Inboedelverzekering.

RESULTATEN

Er zijn in de campagneperiode significant meer SNS Inboedelverzekeringen afgesloten, maar liefst 17% boven het gestelde doel. Daarnaast is er door deze salescampagne ook sprake geweest van cross sell: in de campagneperiode zijn er bijna 10% meer SNS Woonhuisverzekeringen afgesloten en 5% meer SNS Aansprakelijkheidsverzekeringen dan normaal in die periode.

Testimonial:

“De boodschap van de SNS Inboedelverzekeringscampagne past precies bij het karakter van SNS Bank: we spelen niet in op angst, maar informeren op een positieve en luchtige manier over de mogelijkheden van deze verzekering. En met een dit resultaat bewijzen we maar weer dat ook een kleine compacte campagne een groot effect kan hebben.”